Avalon

I torsdags eftermiddag åkte jag, min värdpappa och tjejerna till Avalon, New Jersey på eftermiddagen och några timmar senare kom min värdmamma efter att hon slutat jobba. Vi bor i (hyr) ett fint trevåningshus (som är till salu för 4 miljoner dollar, eller ca 20 miljoner kronor...) med tre andra familjer (släktingar till värdpapappan) varav två har sina barn med. Värdpappan har fyra systrar och även den fjärde familjen har varit här under både torsdagen och fredagen. Under dessa två dagar har jag fått träffat ungefär 15 släktingar till min värdpappan, alla är supertrevliga och roliga. De är ungefär lika pratglada och högjudda som min värdpappa så under torsdagen var jag helt trött i huvudet av all engelska så på natten drömde jag om att få prata svenska...
 
Jag har mitt eget lilla rum med badrum och garderob vilket känns lite konstigt då mina värdbarn sover på en uppblåsbar säng i värdföräldrarnas garderob och en av deras kusiner sover på en soffa i ett av rummen. Så även min värdfamiljs släkt är väldigt vänliga mot mig och behandlar mig mer som en vän/del i familjen än någon anställd "nanny".
 
Utsikten från huset är perfekt med en fin havsutsikt. Det ligger bara två hus mellan vårt och stranden och det tar cirka 10 minuter att gå upp till centrum med affärer, restauranger och barer. Just nu är dock många ställen stängda men kan tänka mig att det är mycket mer rörelse i sommar =)
 
 
 
 
"Mitt" rum i huset
 
 
Utsikten från huset vi bor i
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0