Att ställa till det på en toalett

Varining för pinsamt inlägg (men jag är ju som jag är)
 
Nu har jag varit i familjen i två veckor och har redan lyckats "skämt ut mig" två gånger. Första gånger var efter några dagar då jag lyckades låsa ut mig själv från toaletten. Låsen här fungerar tydligen så att det går att slå igen dörren fast den är låst. Det var dock som tur var enkelt att fixa med en nålliknande nyckel som man sticker in i handtaget.
 
Andra misstaget var något pinsammare. För några dagar sen lyckades jag med att spola ner för mycket toalettpapper, resultat stopp i toaletten. Det är kanske inte något som man gärna går upp och säger till sin värdfamilj efter två veckor. Jag berättade det först för en annan Au Pair från tyskland. Hon skrattade och sa att det händer hela tiden och att amerikanare inte kan bygga toaletter, att toaletterna är så dåliga (vilket jag kan hålla med om :P). Hon berättadde att hon andra dagen i sin värdfamilj hade lyckats overflowed toaletten (finns det ens ett ord för det på svenska? om inte kanske det säger nåt om amerikanska toaletter...) och ordnat stopp en annan gång. Toaletterna här är verkligen dåliga jämfört med Sverige. Jag tror de har mindre vatten, spolar långsammare och smalare rör. Undrar om svenskar och européer skiter mer än amerikanare?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0