3 Mars

Jag trivs bra här borta, börjar komma mer och mer in i familjen och känner mig mer avslappnad. Första dagen känndes allt väldigt konstigt, helt plötsligt är man i ett rum hos en främmande familj som man egentligen inte vet mycket om alls, vad tänker de egentligen, vilka är de egentligen, vad vill de egentligen o.s.v.? Men nu känns som sagt allt bra och det rullar på bättre och bättre =)
 
I dag har jag och värdfamiljen varit och skrivit in mig på deras gym ACAC, kan nog vara bra med ett medlemsskap där för vad gäller ätande har nog inte min tid i USA börjat så bra, dvs. äter nog liiiite för mycket... Gymmet är iaf stort, och inte som ett stort gym i Sverige utan STORT. Man kan checka in barnen under tiden man tränar så de får leka och den lekavdelningen är bra mycket större än den på ikea. Finns flera olika rum med typ hoppborgar, tv, tvspel, rum att springa omkring i och allt möjligt. Det finns även en stort simhall i gymmet och utebassänger under sommaren.
 
Dagen har även spenderats hos min värdfamiljs bästa vänner som bor i området. De har också en Au Pair som jag fick träffa. Har pratat med henne innan, hon verkar supertrevlig och kommer nog att ses imorgon. Vi blev bjudna på middag hos dem och vi hade med oss en tårta dit som jag och min värdmamma åkte och köpte tillsammans innan på en lite finare mer ekologisk och supermysig affär.
 
Tittare precis klart på veckans avsnitt av Walking Dead med min värdpappa, från en zombiefantast (Magnus) till en annnan ;) Men det är bra för då kan jag kolla på en av mina favoritserier med någon.
 
Morgondagen är min första jobbdag. Den blir tsm med förra Au Pairen och på tisdag gäller det att klara sig själv. Värdpappan har dock sitt kontor i hemmet så på tisdag kommer jag kunna fråga honom om jag behöver hjälp med nåt men på onsdag ska han iväg och jobba så då blir jag helt själv men det går nog bra och barnen är söta =)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0