26 - 28 februari Orientation

Måndagen var bara en dag för att checka in på hotellet. Under tisdag, onsdag och torsdag hade vi våra "Orientation-dagar" med massor av information om barn, säkerhet, den amerikanska kulturen o.s.v. På tisdagen hade vi även en tur till New York där vi fick se en liten bit av NYC. Turen var ganska kort men det var helt klart häftigt att få se delar av NYC på riktigt men lite overkligt att man faktiskt gjort det!
 
Orientationdagarna var i alla fall bra. Jody från Au Pair in America som höll föreläsningarna lyckades göra dem både roliga och lättförståliga trots att dagarna var ganska långa.
 
 
 
Min frukost första dagen, helt ok! Mycket av det som fanns i frukostbuffen var väldigt amerikanskt på frukostbordet, bagels med choklad, philadelphia med jordgubssmak, jordnötssmör och marmelader. Konstigast av allt var kokt (jasmin?)ris. Det fanns dessutom inget till riset, vem äter enbart ris till frukost??
 
 
Wrap, chips och kaka till middag... Känns välidgt amerikanskt :P
 
 
 
 
Top of the Rock medEmpire State Building rakt fram
 
 
Åt andra hållet skymtade central park
 
 
 
 
 
 
 
Bilder från Times Square där jag för övrigt är glad att inte behöva köra bil ;)
 
 
 
 
Maten på hotellet var god men vad gäller efterrätter/desserter så vinner de svenska stort!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0