25 februari - resa till USA

Klockan 02.45 ringde telefonen hemma på väckning och en halvtimme senare lämnade jag mitt hem för ett helt år. Sov max två timmar eftersom jag var väldigt nervös. Magnus lämnade av mig på Arlanda där jag mötte upp två andra tjejer, Elin & Felicia som jag flög med först till Helsingfors och sedan till New York. I Helsingfors mötte vi även upp ytterligare tre tjejer så totalt flög vi sex Au Pair-tjejer från Sverige till USA den dagen.
 
Flygen till Finland och USA var helt okej, bra underhållning på flyget till USA och helt okej mat.
 
Väl i USA var det lååång kö till passkontrollen, tog säkert 1,5 timme innan vi var igenom och kunde få våra väskor.
 
Efter att vi fått våra väskor gick vi vidare mot ankomsthallen där vi mötte en tjej som satt med en "Au Pair in America-skylt". Hon hjälpte oss sedan vidare mot tunnelbanna och sedan buss till hotellet. Det tog ungefär ytterligare 2 timmar att komma till hotellet så vi var inte framme förrän 8-9 på kvällen.
 
Väl där fick vi lite information, mat och sedan var det äntligen sängen efter 26h vaken.
 
 
Packat färdigt och redo för avresa
 
 
Sa hej då till min älskade lägenhet
 
 
Och hej då till Sverige
 
 
Dagens lunch
 
 
 
Kön var minst sagt lång....
 
 
Inget att klaga på om hotellrummet eller hotellet, superfint!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0