Villanova

I söndags var jag färdig med sista biten på universitetet i kursen jag tar med niagarafallen. Så nu är det bara det roliga kvar och om lite drygt en vecka får jag se niagarafallen vilket känns så coolt. Är väldigt excited (jag vet att det heter exalterad på svenska men vem säger det??) och det ska bli så kul. Jag och en tjej som heter Meelika, från Estland, som går samma kurs har planerat lite på vad vi vill göra när vi är där. Vi vill bland annat åka ut i någon båt, gå runtturer och åka upp i ett observationstorn. Vi planerar även en barrunda på lördagen och lite uteliv i Kanada.
 
Kursen jag tagit har i överigt inte varit svår alls. Tills i söndags hade vi ett individuellt final project som inte alls var svårt egetnligen. Jag skrev som en dagbok på tio sidor där jag låtsades vara en slav. De somhåller kursen verkar inte bry sig så himla mycket om kvaliteten på det man gör. Bara man gör uppgifterna (utan att lägga ner sin själ i det och göra sitt bästa) och närvara (vara där) på lektionerna så klarar man sig. Fint med andra ord för just nu är jag inte så sugen på att plugga när jag redan jobbar mycket så vill jag ha så mycket fritid som möjligt =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0