Tredje gången i NYC

Som jag redan skrivit så spenderades lördagen i NYC tillsammans med Manuel och Manuela som så snällt frågade om jag ville följa med. Det var en galen med härligt skön dag =)
 
Dagen började i alla fall med att klockan ringde 04.40. Upp och klä på sig och käka frukost (alltid! hur tidigt det än är!!!). En timme senare kol Manuel och hämtade upp mig, vi plockade upp Manuela och vid tio på morgonen var vi äntligen framme på Manhattan =)
 
Vi började gå neråt på Manhattan. Första stoppet var ett litet fukost/lunch-ställe för att sedan gå vidare till Manjula Bakery, som är kända för sina Cup Cakes bl.a. från Sex and the City. Efter det gick vi ner till Brooklyn Bridge, som vi gick över och till Brooklyn. Vi strosade om kring där ett tag för att sedan ta tunnelbanan tillbaka till Manhattan och upp till Harlem. Harlem var lite annorlunda mot resten jag hittils sett av NYC. Betydligt mer svarta människor och en annan stämmning. Helt okej och kul att se men inte mitt favoritställe i NYC. Efter det tog vi återigen tunnelbanan ner till Times Square och gick upp till Rockefeller center där vi köpte biljetter, åkte upp till toppen och kollade ut på NYC. Rockefeller center är hittils en av mina favoriter, helt fantastisk utsikt.
 
Efter rockefeller center avslutade vi dagen i galenskap. Vi tappade bort varandra där uppe, kunde först inte ringa varandra men lyckades få tag på varandra en timme innan bussen skulle gå. Det hela innebar väldigt mycket stress att först komma ner och sedan tokspringa (och springa fel) ner till bussterminalen. Som tur var hann vi med vår buss till Philadelphia och väl där kom vi direkt på tåget hem. Det visade sig dock att det tågets sista station var en station innan den vi skulle till så det innebar en 40 minuters promenad mitt i natten. Kom hem vid två på natten. Då var det sängen som gällde för att gå upp igen vid åtta och åka iväg till Villanova University.
 
 
Magnolia Bakery
Vid World Trade Center
Brooklyn Bridge
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0