Midsummer Croquet Party

I lördags hade mina värdföäldrar ett Croquet Party som det lite grann mixade upp med en svensk midsommar fest. De hade massvis med olika supergoda maträtter och efterrätter. Det bjöds på massor av dricka och min värdmamma hade gjort en supergod vattenmelondrink med vattenmelon, lemonade, basilika och såklart vodka =)
 
Själv gick jag upp klockan tio (efter att ha kommit i säng klockan sex efter gårdagens festande....) började göra iordning en klassisk svensk jordgubbstårta samtidigt som jag käkade frukost, sedan var det snabbt in i duschen och ut igen för att göra tre midsommarkransar till mina värdbarn. Jag fick väldigt mycket beröm både för tårtan och för midsomamrkransarna. Min värdmamma sa att jag skulle få göra blomsterdekorationen för i jul till deras bord och hon och mina värdbarn åt av tårtan till frukost dagen efter, plus mer senare på kvällen så det verkar som att det hela gick hem =)
 
Till festen kom även min vän, Meelika, och efter festandet hemma hos min värdfamilj drog vi ut i wc och festade. Vi fick skjuts in dit av en vän och vi hade inte några 100 % tankar om hur vi skulle lyckas ta oss hem, mest att vi går hem om inget annat löser sig. På vägen hem stannade det dock en taxi som ropade om "do you ladys need a ride home" så vi hoppade in och kom hem betydligt tidigare än vi skulle gjort gåendes =)
 
 
Riley och Paige i sina midsommarkransar
 
 
Hade inte tid att göra en krans till mig själv så snodde en av värdbarnens en liten stud bara för att ta ett litet kort och känna mig lite svensk för ett tag =)
 
 
 
 
Tårtan jag gjorde till festen =)
 


Kommentarer
mia johansson

Var inte så godtrogna. jösses vad som kunde ha hänt...

2013-06-26 @ 05:51:09
URL: http://carolinaelisabeth.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0