Mot Las Vegas

Efter att ha spenderat hela torsdagskvällen med att packa kom äntligen fredagen då det var dags att åka iväg mot Las Vegas. Jobbade till klockan två då Fats kom och hämtade upp mig och min syster för att skjutsa oss till flygplatsen. Det blev en lång väntan på flygplatsen då flyget gick vid sju på kvällen. När vi skulle checka in blev det dock betlydligt stressigare. Något var fel med vår bokning vilket gjorde att vi behövde göra en ny (som kostade oss 300 dollar var...) men tillslut blev vi incheckade i alla fall =) Flyget var dock försenat med 1,5 timme så det blev ännu mera väntan där. Men till slut fick vi gå på flyget och flyga mot fabulous Las Vegas ;)
 
På flyget hamnade jag brevid en skön kille från Philadelphia som jag stackade lite med. Flygvärdinnan tog oss dock för ett par och då vi båda sa att vi ville ha vatten (beställde) resulterade det i att vi fick en flaska att dela på och inga muggar. Vi skrattade dock bara åt situationen av att dela vattenflaska med en främling.
 
När vi klev av flyget och gick in på flygplatsen kändes det redan då som att man var i ett galet Las Vegas med spelmaskiner så fort man klev in på flygplatsen. Efter att vi hämtat våra väskor och väntade i kö på att få en taxi fick vi även lyssna till en vacker (läs gammal och spöklik) och onykter tant som babblade på om Las Vegas och taxibilar. Vi delade taxi med killen från flyget och när vi väl kom in i vårt hotellrum var klockan över ett så det var direkt i säng som gällde för att orka gå upp vid fem och åka iväg mot häftiga och vackra Grand Canyon =)
 
 


Kommentarer
Sandra

Hej! Jag funderar starkt på att åka som au pair, och då med Skandinaviska institutet. Jag undrar då om du är nöjd med SI som organisation, eller om du hellre hade velat åka med någon annan organisation så som Cultural Care? :)

Svar: Hej =)
Jag är väldigt nöjd med SI eller Au Pair in America som det heter här. Så som jag har förstått det verkar många Au Pairer i mitt område tycka att min organisation är bättre än CC. Att SI/AiA bryr sig mer om Au Pairerna än CC om man tex hamnar i trubbel och kanske behöver byta familj. SI är även billigare än CC vilket jag ser som ett plus. Vår training school hölls även på ett fint hotell medan CC:s är i ett college? och jag har hört om Au Pairer som fått med sig vägglöss därifrån... Men utöver det tror jag inte att det spelar någon större roll vilken organisation man har. Att ta sig tid att välja rätt familj är det viktigaste tycker jag =)
Carolina Franck Olsson

2013-07-31 @ 12:48:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0