Hoagie Day

I tisdags förra veckan hade jag en lite annorlunda jobbdag. Min värdpappa tog ledigt från jobbet och min värdmamma var inne i Philadelphia och jobbade för Wawa och Hoagie Day. Jag och min värdpappa tog tjejerna med oss och åkte in till Philly för att möta upp min värdmamma och ta del av hela eventet.
 
För er som inte vet så är en Hogie en avlång smörgås (nästan som en baguette) med fyllning. Wawa säljer bl.a. Hoagies och har under July 4th-veckan en Hoagie day. De gör gör då en lång Hoagie beståendes av massa Hoagies som de senare delar ut gratis och naturligitvis var kön för att få en gratis Hoagie sjukt lång (jag ställde mig inte i den!). Det var även tävlingar mellan brandmän och poliser samt mellan armen och flygvapnet i vilka som på x antal minuter kunde tillverka flest Hoagies.
 
Det hela var helt galet och kändes väldigt amerikanskt. Folk i pubilken var verkligen inne i tävlandet och stod upp och skrek och räknade ner sekunder.... Skrek vilka de höll på och vilka de trodde skulle vinna etc. Galet, varför är inte vi svenskar lite mer galna också?
 
 
Två av mina värdbarn =)
 
 
En liten del av kön för att få en gratis Hoagie
 
 
Inför tävlandet med Hoagies, sjungande av nationalsång och massa prat från olika personer
 
 
Mera kö....
 
 
Inför eventet/tävlandet
 
 
 
Barnmän mot poliser
 
 
Och armen mot flygvapnet
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0