Snö + USA = Kaos

Som sagt så ställdes ju söndagens klasser in eftersom det väntades snö. Det känns ju för mig ganska löjligt eftersom något sådant aldrig skulle hända hemma. Snöar det så snöar det och de som kan kommer till skolan. I vilket fall var det ganska skönt att vi åkte hem redan på lördagkväll för så som USA hanterar snö så hade vi varit fast. 

Jag och Elsa åkte hem från vår frukostdate och då hade det börjat snöa lite. Det var lite snö på vägen och snabbt började problemen. Bilar som blir stående, läs puckon som stannar i uppförsbackar med sommardäck för att sedan försöka komma därifrån, och en trafik som går lååångsamt. Vi kommer iaf hem till mig och chillar där ett tag. Det fortsätter snöa så det blir till en vanlig vintersverigedag vilket leder till totalkaos. Inget verkar fungera, massor av olyckor och vägar stängs av. Elsa kan inte åka hem på ett tag utan får vänta några timmar på att det ska bli bättre. 

Som svensk har jag svårt att förstå varför folk väljer att inte ha på vinterdäck på sina bilar. Okej det är lite dyrare men hellre det än att hamna i olyckor. Det ser dessutom väldigt roligt ut när de enda plogbilarna jag såg (förutsätter dock att riktiga finns) är vanliga bilar med en plog, hur effektivt är det? Allvarligt talat, om man har vinter få det att fungera istället för att ställa in skolor och stänga ner vägar och ha massor av olyckor. 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0