Knäck och lussebullar

I fredags stannade jag hemma med mina värdbarn så vi passade på att baka lussebullar och koka knäck. Båda två gick hem hos barnen och min värdfamilj bjöd även på under sin julfest på lördagen. Det är även mycket klurigare att baka här än hemma eftersom allt jag vill ha inte finns. Mjölet är annorlunda, jag hittar bara torrjäst och mandelmassa fanns inte. Jag lyckades i alla fall hitta ett bättre mjöl, jag använda både torrjäst och bakpulver  för att få bullarna luftiga och jag gjorde min egen mandelmassa på mandelmjöl, florsocker och lite grädde. Lussebullarna blev okej men jag måste hitta ett bättre recept för att få till en godare fyllning. Hur som helst lyckades jag i alla fall dela med mig lite av mina jultraditionern till min värdfamilj :) Har tidigare även gjort chokladkola till min värdfamilj och även det uppskattades. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0