Helgkurs i Baltimore

Tidigt i lördags morse, 5,30, åkte jag och Elsa iväg mot Baltimore för att ta en helgkurs där. Som Au Pairer måste vi ta 6 credits under vårt år här. Jag hade redan tagit 4,5 och skulle nu få ytterligare 4. 

Vi åkte i alla fall iväg och var framme på hotellet vid 7.30 för att checka in. Vi käkade frukost och vilade sedan i en halvtimme innan allt drog igång. Först var det allmän info och sedan började klasserna. Först hade jag två pass konflikthantering som faktiskt var väldigt intressant. Sedan hade jag en klass om etiketter, alltså hur man bör bete sig. Vi pratade om skillnader mellan USA och våra hemländer. Sedan hade jag och Elsa en boxningsklass tillsammans som avslutning på dagen. Klasserna var helt okej men ärligt ganska enkla och det kändes mest som att man bara kunde sitta av tiden. Vi fick även lunch och middag och måste säga att maten var väldigt bra. Fanns hur mycket som helst, massa sallad :) :), hamburgare, pommes, kyckling, lax, pasta, köttfärssås etc. Plus massa glass, tårtor, kakor och godis. 

Efter middagen chillade jag och Elsa med tre andra tjejer och vi kollade på tv. Efter ett tåg får vi veta att söndagens kurser har blivit inställda eftersom det skulle snöa (ja vi är i USA, snö = kaos). De ville naturligtvis att vi skulle komma hem så jag och Elsa packade ihop våra saker och åkte hemåt igen sent på lördag natten. 

Det blev med andra ord en kort helgkurs men inte aka väl jag gnälla, fick ju massa credits gratis :)


Bild från heöglursen om etiketsslillnader. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0