Ytterligare ett besök i NYC

I lördags ringde klockan 04.50. Upp käka frukost, åka iväg och hämta upp Anna och vidare till Paoil för att ta tåget, 06.00, in till Philly och vidare in med bussen 08.00 till NYC. Kommer fram till New York runt tio och spenderar hela dagen där innan vi åker hem halv tio på kvällen.
 
Hade en superbra dag där vi fick se olika delar av New York. Vi var ett tag på Times Square, käkade på MCD där och gick in i M&M-butiken och en Toys n' Rus affär där de har ett parisehjul inne i affären. Efter lunch på Times Square gick vi vidare upp mot central park, hyrde cyklar i två timmar och cyklade runt hela parken. Återigen missade vi dock naturligtvis stora delar av central park eftersom vi mest cyklade runt parken. Det kanske säger något om hur stor den faktiskt är. Det var dock helt klart värt att hyra cyklar och få se mer än vad man kan göra till fots.
 
Efter central park bega vi oss neråt på Manhattan igen. fröbi Times Square och ända ner till Lower Manhattan och Little Italy där vi åt middag. Vi åt på en restaurang som heter La Bella Vita och jag hade en Chicken Marsala som serverades med pasta i tomatsås. På vägen ner mot Little Italy stannade vi även till på ett litet cupcake-ställe, Baked by Melissa som sålda supergoda minicupcakes. Jag hade en kanel, en cockies n' creame och en dubble cookie. Helt klart värt ett besök!
 
Efter middagen (proppmätta) gick vi vidare en bit genom SoHo med den svenska/skandinaviska affären Sockerbit i sikte. Där handlade jag lite svenskt (och ja mamma lite finskt, fazer...) lösgodis. Var skitdyrt men bara känslan av att få plocka svenskt lösviktsgodis själv efter nästan ett halvår var faktiskt skön. Lite som att vara hemma =)
 
Sen hade en stor del av dagen gått och det var dags att skynda tillbaka upp på Manhattan igen och mot bussen.
 
God Morgon NYC =)
Toys n' Rus
 
Times Square =)
 
Gottit inköp på M&M
 
Central Park =)
 
 
Cupcakes från Baked by Melissa (tips för alla som gillar cupcakes och även de som inte är något fan, det var gott)
 
Manhattan har många olika miljöer, på väg ner mot Little Italy =)
 
Middag i Little Italy
 
Ja varför inte?!
 
Svenskt godis från affären Sockerbit i NYC =)
 
God kväll NYC =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0