San Francisco

Efter Las Vegas flög vi vidare till härliga och vackra San Francisco där vi spenderade tisdag kväll till lördag kväll. San Francisco blev en av mina favoritstäder här i USA, det enda jag har att klaga på var att det var väldigt kallt, speciellt på kvällarna.
 
Första kvällen gjorde vi inte så mycket, vi tog oss till vårt hotell och gick sedan ut tillsammans och åt på chessecake factory.
 
Andra dagen hade vi redan kvällen innan bestämt oss för att vi behövde handla kläder. Så efter att vi käkat frukost på ett mysigt café gick vi ut för shopping på union square. Efter att ha shoppat gick vi tillbaka till hotellet, bytte om och gick omkring i San Francisco. Vi gick upp till the bay och olika pierer. På vägen passerade vi chinatown och little ittaly. Vi besökte även coit tower där vi fick en cool utsikt. Vi käkade lunch på en fiskrestaurang (ja det fanns annat för min kräsna syster) där jag hade en väldigt god rätt med lax och kokosris.
 
Torsdagen börjde vi med frukost på Mama's som tydligen skulle ha väldigt bra mat och frukost. Vi kunde inte rikitigt bestämma oss för vad vi vill ha så vi tog en frukost var och delade på en tredje. Jag hade en god omelett, Ella pannkakor och så delade vi på tre olika toast som serverades med färska frukter. Våra toast hade smakerna svensk kanel, en hade tranbär, valnötter och apelsinjuice och den sista hade kanel, russin, dadlar och nötter. De var i vilket fall goda de med. Vi hyrde sedan cyklar för att cykla längs med bayen, över Golden Gate och vidare. Här såg vi många andra fina delar, vi fikade på ett mysigt italienskt fik, gick omkring i olika affärer och jag köpte en jeansväst. Sedan cyklade vi vidare upp mot East Wood Park som hade många fina träd och en mysig bäck. Vi begav oss sedan tillbaka och efter att nästan ha nått Golgen Gate igen och cyklat i över sex timmar valde vi att ta färjan tillbaka istället för att fortsätta cykla. Efter att ha lämnat av cyklarna åt gick vi tillbaka mot vårt hotell men vi åt först middag på en (dyr) italiensk restaurang där vi delade två pizzor och hade en varin dessert. Jag hade en härligt god mango creme brulee.
 
På fredagen gick vi en lång promenad till Golden Gate Park, gick omkring där en stund och gick sedan vidare till ett gay-område där vi köpte massor av goda kakor på Hot Coockie. Ella tog sedan tunnelbanan tillbaka till hotellet man jag valde att promenera tillbaka. Efter det gick vi på en Giant-match (baseball) på AT&T Park. Baseball är egentligen en väldigt (väldigt) tråkig sport men det var kul att se och ännu roligare att Giants vann vilket gjorde amerikanaran tokiga (som om de inte är det redan...) :P
 
På lördagen åkte vi en rundtur och åkte sedan ut till Alcatraz som var väldigt häftigt och kul att få se. Där fick man en rundtur genom hörlurar och rundturen var faktiskt väldigt bra. Alcatraz var en av mina höjdpunkter i San Francisco så det var kul att få se det =)
 
 

 
Blandade bilder från San Francisco =)
 
Mysig och härligt god frukost på Mama's
 
 
Golden Gate Bridge
 
 
 
Alcatraz
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0