Grand Canyon

Lördagen startades med att vakna upp vid klockan fem, göra sig iordning och ta bussen mot Grand Canyon. Vi serverades "frukost" på bussen, en äppelpaj (?!) men som tur var stannade bussen till vid ett ställe efter cirka två timmar där vi kunde köpa mer riktig frukost. Nog för att USA inte alltid är så hälsosamt men en äppelpaj till frukost känns ju som ett stort skämt... Lunchen intogs i alla fall på en restaurang med en superbra buffé och det mesta där var väldigt gott. Buffén ingick även i priset vi betalade för runtduren.
 
Efter dessa stop blev nästa, efter en cirka fem timmars bussresa, Grand Canyon. Det var väldigt coolt att få se och det är verkligen något jag rekomenderar om man är i närheten. Jag skulle verkligen någon gång vilja spendera flera dagar här och hike (vad heter det på svenska?) Grand Canyon =) Vi stannade till på två ställen och på det andra stället kollade vi på lite souvenirer och vykort. Jag var tvungen att köpa en tjocktröja då det var väldigbt kallt på bussen och det dessutom började regna. Så på så vis fick jag med mig en souvenir därifrån jag somn annars är lite allergisk mot souvernirer :P
 
Efter Grand Canyon väntade en lång bussresa hem för att vara tillbaka trötta runt tio på kvällen någon som dock inte hindrade oss från att gå ut och festa.
 
Grand Canyon
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0