Att träffa nya vänner

Sommaren är en period då många Au Pairer lämnar och kommer. Det gör att man får säga hej då till de man lärt känna och knutit band till medan man får säga hej till andra. I måndags mötte jag igen upp med Anna, en ny svensk Au Pair nära mig. Vi träffades på starbucks och pratade lite allmänt om Au Pair-livet, West Chester och resor vi ville göra. Idag, torsdags, åkte jag och Elsa en annan ny svensk Au Pair (med Au Pari in America) över till Maria från Danmark. Hennes värdfamilj bjöd på ett litet pizzaparty så det var kul att få träffa även dem. Marias värdfamiljs hus var väldigt fint och hennes värdföräldrar vekrar supertrevliga och roliga. De har även en hot tub på sin tomt som hon och hennes vänenr får använda, tummen upp för det! För övrigt går vi skandinavier in under den typiska bilden av en skandinav. Alla fyra är blonda, långa och tre av oss har blåa ögon. Jag vet inte hur många gånger jag fått frågan "är alla i Sverige blonda och har blåa ögon??"


Kommentarer
Elisabet

Hej,

Jag undrar om du känner till någon familj som letar efter en ny au pair?

Jag är i matchningsprocessen just nu med SI. Skickar gärna mina uppgifter till dig om du känner någon familj.

Jag är infant qualified och har över 2500 timmar barnerfarenhet. Mest erfarenhet har jag med barn under 5 år. Har även en del erfarenhet med barn över 5 år.

Svar: Hej!
Tyvärr känner jag inte till någon familj som just nu söker en Au Pair... Tror däremot att du snart kommer att hitta din familj =) Och mitt största tips till din när du väljer familj är att våga vara kräsen och fråga precis det du vill fråga. Lycka till!!! =)
Carolina Franck Olsson

2013-08-13 @ 22:42:05
Elisabet

Tack för svar!

2013-08-15 @ 21:17:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0