Zoo & Ananaspaj

Igår åkte jag och Ella iväg till ett litet (med betoning på litet) Zoo i Wilmington, Delaware. Vi var inne där i ungefär en timme och tittade på lite djur. Ella var väldigt intresserad av en tiger och sa "cat" när hon såg en geopard, leopard (eller något annat? kattdjur med prickar...). Vi åkte dit med Ellas kompis Emma och Emmas Au Pair. Efter Zoobesöktet gick vi vidare till en liten lekpark där tjejerna lekta och sedan hade vi pic-nic, mysig dag helt enkelt =) Passade även på att tvätta igår vilket jag inte hunnit med på en hel vecka, vilket innebar ett helt berg av tvätt och en timmes vikning...
 
I dag har jag och Ella bakat en ananaspaj vilket hon tyckte var väldigt spännande, speciellt att smaka på degen ;) Jag introducerade även Pippi Långstrum (via you-tube) för mina värdbarn och de gillar det =) Idag såg vi en tecknad pippifilm och Paige hann även se en liten del av Pippi på rymmen som hon tyckte var väldigt rolig.
 
De stora tjejerna har haft Earth day i sin skola och pratar en del om att man inte ska slänga sopor i naturen. Idag när vi hämtade upp Riley från skolan sa hon "I see some trash". Jag sa att "Yes, that is bad,,, why is it bad to thow trash in the nature?" Jag hade redan hört Paige svar dagen innan och jag älskart, hon svarade precis likadant igen "Because mother nature will be so mad at us".
 
 
Onsdagen spenderades bland annat i en lekpark
 
 
Och Paige blåste nyinköpta såpbubblor =)
 
 
Onsdagen ägnades även åt tvätt...
 
 
Äntligen färdigvikt =)
 
 
Pajbak på torsdagen =)
 
 
Mums =)
 
 
Pizza & Pippi med mina värdbarn =)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0