Winterthur

Igår tog jag med mig Ella till ett garden, Winterthur. Det påminner en del om Longwood men är mer naturligt än Longwood är. Det var väldigt fint i alla fall och vi gick omkring lite innan vi kom fram till ett område för barn med små hus där Ella sprang omkring och lekte =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Något som verkar vara vanligt här är att dedicera bänkar till människor. Såg det på parkbänkarna i Avalon och nu när jag var i Winterthur fanns det massor av träbänkar och trästolar, alla med en egen liten skylt i metall och en dedicering.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Hej :)
Jag kommer bo strax utanför och också ta hand om 3 barn i ungefär samma åldrar som dig (2-5). Tänkte bara höra, har du ofta alla tre på samma gång och isåfall lite tips på vad du gör med alla tre då? :)

Svar: Hej =)Jag har nästan aldrig alla tre samtidigt eftersom största tjejen går i skolan från halv nio till ungefär fyra, fem varje dag. Oftast lämnar och hämtar föräldrarna henna och jag gör det mest bara om något spec. händer , typ fotboll eller dans... Men har iaf tjejen på 1,5 år och tjejen på 4 år tsm varje dag mån-fre. När jag har dem tsm försöker jag mest ha aktiviteter där vi leker, går till lekplatser, trädgårdar etc. Det är ju ganska svårt med deras ålder eftersom de är så olika utvecklade. Tjejen på 4 är dock i skolan ibland och tjejen på 1,5 tar naps då större tjejen är vaken så då kan jag göra olika aktiviteter med dem. Annars om jag gör någon skapande aktivitet så kan ju alltid den lilla tjejen mer experimentera med kritorna medan den äldre tjejen mer skapar något... Men jag ser fram emot att min minsta blir lite äldre och kan göra mer saker, tror mkt kommer hända tills hon är två =)
Carolina Franck Olsson

2013-04-25 @ 23:10:37
URL: http://louiseaupair.webblogg.se
Louise

Utanför Philadelphia, skulle det stå :)

2013-04-25 @ 23:11:07
Louise Johansson - Blivande Au pair i NJ

Okej tack för tips! :)

2013-04-26 @ 08:13:31
URL: http://louiseaupair.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0