Villanova University

Idag, söndag, gjorde jag min första dag på ett universitet här i USA. Påbörjade min kurs om Niagarafallen och lite av USA:s historia. Kursen hålls vid Villanova University som är ett av USA:s främmre universitet för business. Dagen var inte så ansträngande och det verkar inte vara så höga krav, mest bara att man är där och verkar intresserad. Dagen började med en liten uppgift för att lära känna varandra och sedan fick vi presentera våra läxor väldigt snabbt. Dagen har även tagit upp mycket om slavar eftersom Niagarafallen var en väg för slavar i USA att fly över till Kanada där de ansågs som fria. Vi har sett en liten film om det, en kort pp-presentation och läst en kort text. Vi har även fått svara på enkla frågor och allt känns som att det är på högstadienivå. Som jag förstått det är de flesta helgkurserna för Au Pairer inte alls svåra och lärarna verkar inte bry sig så mycket om kvaliten på det vi gör.
 
Nästa kursdag är på lördag och då ska vi vara i Philly, gå på museum, se gamla stan och en flod med broarna där (inte så ansträngande med andra ord :P). Vi har ingen läxa tills dess så det är skönt =) Sista universitetsdagen är 2 juni och tills dess ska vi göra ett individuellt projekt (som inte heller ska vara ansträngande...) och sen i mitten av juni åker jag till Niagarafallen i tre dagar, jippi =)
 
Villanova University var iaf väldigt fint, stort med massor av bygggnader och till och med en egen biograf... Det är en katolsk skola så överallt fanns kors och kristna symboler.
 
 
 
 
 
 
Såg svenska flaggan på universitetet =)
 
 
 
Villanova University =)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0