USA & miljömedvetenhet

USA är som de flesta säkert redan vet inte så miljömedvetna. Återvinning är ingen stor grej här liksom källsortering som i mina ögon är väldigt dålig. Det är naturligtvis olika i olika delar av USA men där jag är sorterar man i två behållare, en sopor och en återvinning dit allt slängs som kan tänkas återvinnas. Det vill säga metall, plast, glas, flaskor, burkar etc. Kartong verkar inte återvinnas. När det kommer till det som anses som sopor så kan detta verkligen vara allt och en stor soptunna fylls snabbt, tror de tömmer dem 3-4 gånger i veckan här!! Jag har sett allt möjligt konstigt stå brevid soptunnorna för att sorteras som vanliga sopor. Jag har sett krukväxter, storlar, stora träskivor, stora rötter, en rutschkana!!! och en stor gasolgrill!!!!! Den dåliga miljömedvetenheten blir ju inte bättre av att amerikanare kör bil överallt och måste göra det då ställen ligger långt ifrån varandra och då lokaltrafiken är väldigt dålig.
 
 
 
 
 
 
Det är synd att det i ett så stort land som USA inte finns något bra system för att källsortera...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0