Söndag

Idag, eller sedan igår, är jag inte längre den nya Au Pairer i området. Hämtade upp Dell och den nya Au Pairer efter honom, Mirsoide, från Frankrike. Vi åkte bort till Concord Mall som ligger ca 15 min från mig i Delaware (det fina med den staten är att det är tax free).
 
Köpte mig ett nytt linsskydd eftersom jag lyckats slarva bort mitt gamla. Vi åkte sedan vidare till Dunkin Donuts där jag provade en kanelmunk med en mocca latte. Kaffen var god (men inget slår Wawa!) men munken var för söt. I kassan stod en indier som var något skum men trevlig. Efter att vi hade beställt våra saker och fått det kom han ut till oss för att fråga om det smakade bra. Dell hade börjat äta på sin croissant som han beställde men jag hade inte hunnit prova min munk. Kassakillen stod kvar där brevid vårt bord ett tag och pratade lite, känns lite konstigt att ha en ur personalen som står brevid ens bord när man äter. Han försvan i alla fall efter ett tag och bjöd oss på tre minimunkar. Två av dem var helt okej men generellt verkar Dunkin Donuts ha väldigt söta munkar och hårdare än vad jag är van vid.
 
 
Dunkin Dounuts
 
Jag, Sylwia, Dell och Mirsoide tog sedan en promenad i området där vi bor och senare på kvällen gick vi ut på en kinesisk restaurang, P.F. Chang's China Bistro, ca 10 minuter från vårt område. Min mat var helt okej men för söt. Restaurangen var dock jättefin och känns väldigt fancy. Till efterrätt delade jag och Sylwia på en Chocolate Peanut Butter Chrunch (Peanut butter crunch, milk chocolate and caramel layered on chocolate brownie-cake, topped with honey-roasted peanuts and served with chocolate syrup and caramel sauce). God och något för den som älskar choklad och peanut butter.
 
 
 
 
 
 
Från P.F. Chang's China Bistro


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0