Sommarvärme här

Idag har vi haft 24 grader varmt här, eller 75 om du frågar en amerikanare... Jag har ännu inte riktigt lärt mig det här med Farenheit, får se om jag greppar det någon gång eller om jag alltid kommer fortsätta översätta temperaturerna till Celcius.
 
Även idag var jag med tjejerna i Longwood där vi mötte upp Malin, svensk Au Pair, med ett av hennes värdbarn, Riley. Vi gick omkring tillsammans, Pagie pratade med fåglarna i vattnet och gav dem namn, vi gick vidare upp till ett stort gräsområde för picknick. Längre bort kunde man se några få vita hus ute på landet och även det känndes lite amerikanskt. Det roliga med där jag bor är att jag får se många delar av USA. Inte bara storstäder, utan även andra delar, mindre städer och landet. Ett kul sätt att få se USA från det som vanliga turister kanske missar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Härliga bilder från ett soligt Longwood Garden. Imorrn väntar 27 grader =)
 
Senare på kvällen tog jag en promenad i området där jag bor och efter det gick jag över till Milena. Vi drack te tillsammans och babblade en massa. Imorgon ska vi mötas upp och fixa ihop en hej då-present åt Dell.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0