Rullar på

Livet här på andra sidan atlanten rullar på. Jobbar på som vanligt och idag åkte jag själv med minsta tjejen till Longwood Gardens så att hon kunde springa runt lite som hon ville. Hittade även en nytt rum, jag inte sätt förut, i inomhusområdet. Det var fullt med massor av olika sorters orkidéer och överallt där inne luktar det helt fantasktiskt. Massor av blommor överallt så det är nästan som att stå med näsan i en blomma.
 
I övrigt rullar det på, tar promenader med en Au Pair på samma gata, Milena och pratar om allt möjligt, livet som Au Pair, knasiga amerikaner, knasiga Au Pairer osv... Imorgon tar hon och jag med oss tjejerna ut till en park och sen lunch på Rubys så det blir nog kul.
 
Jag har även provat att äta Mac n' Cheese och Peanut Butter and Jelly. Det förstnämda är helt okej, inte gott men det smakar inte så mycket. Det är även stor skillnad på olika Mac n' Cheese och en med bättre kvalitét är mer som en gratäng. Jag kan tänka mig att det kan vara gott med en mer smakrik ost (vilket för övrigt inte verkar vara så vanligt här,,,). Peanut Butter and Jelly (sylt/gele och jördnörssmör på toast) är bara äckligt, toast med bara Peanut Butter är riktigt gott med med sliskigt, söt gele där på blir det ingen hit.
 
 
 
Orkidéer
 
 
 
Någon är galen i vatten
 
 
På eftermiddagen tog jag och Pagie fram klossarna och byggde =)
 
 
 


Kommentarer
Eva

Hej Carolina!

Vilka fina bilder, jag vill också åka till Longwood gardens.... avis.

Nu börjar vi i allafall få lite vår här också, krokusarna blommar och snön är snart borta.

Saknar dig!

Kram Eva

Svar: Härligt med vår! Saknar er med. Kommer ta med Magnus dit när han kommer och hälsar på, tror det kommer vara väldigt fint utomhus i sommar =)
Carolina Franck Olsson

2013-04-05 @ 15:27:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0