Plugg

Kanske inte den rubriken de flesta förväntat sig? Men som jag sagt till en del måste vi Au Pairer (enligt amerikanska regler) ta 6 credits eller 80h studier under vårt år här. På söndag böjar min första kurs som heter "Niagara: The Flow of History". Det hela innebär att jag spenderar 3 dagar á 6h på ett universitet och sedan under en helg reser till Niagarafallen (fredag-söndag). För det hela blir jag 4,5 credits rikare.
 
I söndags kväll fick jag ett mail med min första "läxa" inför söndagen då jag åker på min första lektion till Villanova University. Uppgiften går ut på att jag ska skriva om ett känt vattenställe i mitt hemland, hur det kommer sig att människor valt att bosätta sig där, platsens historia, hur folk bor där idag och dess turism. Inte så svårt med andra ord och jag har bestämt mig för att skriva om Hjälmaren eftersom jag är uppväxt nära den och vet lite om ess historia redan. I vilket fall som helst har jag även en bra bok hemma som tar upp lite om dess historia. Jag bad därför min kära sambo att fotografera boken och maila över det så jag kunde läsa den, något som han så snällt gjorde =) Tack! Mitt bland alla sidor fick jag även ett foto på en av mina älsklingar, Limone =)
 

Tack för hjälpen med fotona Magnus och för bilden på Limone, är hon större nu?


Kommentarer
Magnus

Ja hon är en liten tjockis :D

2013-04-24 @ 23:13:39
Ella

Haha jag tyckte med hon såg tjockare ut! :D

2013-04-26 @ 19:26:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0