Playdate i en park & Ruby's

Idag tog jag Ella och Pagie med mig till en park där vi mötte upp Milena och Madeleine för en playdate. Vi var där i ungefär två timmar och tjejerna åkte rutschkana, gungade, sprang omkring, klättrade, sparkade boll, lekte i sanden osv. Efter det svängde vi förbi target en snabbis och handlade lite saker vi behövde och jag fick goa tips av Pagie om vilken färg jag skulle ha på nagellacket jag behövde. Letade även efter creme fraiche som inte är vanligt här, dock utan att hitta något. Sakar som är svårt eller omöjligt att hitta i USA är riktigt bröd, dvs bröd som inte är toast eller bagels, bröd med fibrer i som man blir mätt av att äta, roll on deo, vanliga strumbyxor som inte är shape up, creme fraiche och chipsutbudet här är sämre än i Sverige (finns färre smaker här).
 
Efter target gick tog vi en lunch på Ruby's som är en restaurang jag velat äta på under min tid här. Det har sallader, hamburgare och liknande och milkshakes som ska vara supergoda. Jag tog en hamburgare med fetaost, sallad, tomat och lök och den var väldigt god. Hamburgarna är även hemagjorda men priset är bra, 10 dollar för hamburgare och pommes. Beställde även en oreo milkshake som var supergod, den godaste milkshaken jag någonsin druckit (men helt klart inte bra för en...). Ruby's är iaf en cool restaurangkedja som har lite retro/pinupstil vilket jag gillar! I taket på restaurangen fanns även en tågbana med ett tåg som åkte runt.
 
 
 
 
 
Jag & Pagie
 
 
Ella ger maten högt betyg =)
 
 
 
 
 
Madeleine & Milena
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0