Påskdagen

Söndagmorgonen började med att jag vaknade och öppnade dörren till mitt rum och utanför stod en söt liten korg (easter basket) med godis och en baseballkeps från min söta värdfamilj. Senare fick jag även ett liten lamm men mitt minsta värdbarn hade varit alldeles för kär i lammet för att de skulle kunna lägga ner det i korgen.
 
Senare på söndagmorgonen följde jag med min värdfamilj och delar av deras släkt till en kyrka i Avalon. Min värdfamilj är katoliker, men inte vad jag skulle säga superseriösa utan detta är det första jag sett av deras religion. Det var inte så annorlunda från de få gånger jag varit i svenska kyrkan hemma. Det var även helt frivilligt för mig att följa med och absolut inget påtvingat från min värdfamilj men jag tycker bara det är intressant att få vara en del av deras liv och se hur de firar sina högtider och lever sina liv. Efter besöket i kyrkan åkte alla tillbaka till huset där vi åt frukost tillsammans. Det bjöds på bacon, skinka, scrambled egg och bagels. Dagen fortsatte med att vi mest umgicks med varandra, städade ut huset och lämnade på eftermiddagen.
 
 
 
Påskpresenter från min värdfamilj (eller påskharen)
 
 
 
 
 
Glad Påsk från mig och mina goa värdbarn
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0