King of Prussia med Milena

Söndagen spenderade jag och Milena i King of Prussia. Gick omkring i olika affärer och jag hittade återigen några saker jag behövde :P Efter shoppingen gick vi till en glassrestaurang med bl.a. gelato där jag tog två kulor glass, en peanut butter (jag är ju i USA och jordnötssmörsglass är riktigt gott!) och en hallonsorbet. Jag passade även på att få mina ögonbryn "plockade" för $10. De använde även en annorlunda teknik där de plockade bort ögonbrynen med en tråd som de snurrade dubbel och på så vis kunde ta bort stråna. Resultatet blev liksom vaxning även bättre än att bara plocka med pincett eftersom även allt smått försvinner.

Efter shoppingen åkte vi förbi Milenas LCC (för Cultural Care) så var kul att få träffa LCC:n för mitt område för den andra stora organisationen i USA. Hon var trevlig och sa att jag var välkommen även på deras Au Pair-möten :)
 
 
Phillies/Pink-tröja & Phillies/Pink-hund från Victoria Secrets (VS producerar nu en del kläder för Phillies, Philadelphias Baseballag)
 
 
Blev lite kär i en väska på Forever 21 =)
 
 
Glasspaus med peanutbutter-glass och hallonsorbet
 
 


Kommentarer
mia johansson

Jaja, du och väskor...

2013-04-23 @ 08:36:03
URL: http://carolinaelisabeth.blogg.se
Eva

Hej!

Tack för vykortet, det var fint!

Kram från Eva och Paprika

Svar: =)
Carolina Franck Olsson

2013-04-23 @ 18:10:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0