Jobbdag med alla mina värdbarn

Idag hade jag för första gången alla mina värdbarn för en heldag. Började jobba redan klockan sju eller gick upp strax innan sju, åt frukost och hjälpte värdbarnen med deras frukost samtidigt som mina värdföräldrar åkte iväg på en weekend till Miami (min värdmammas födelsedagspresent åt min värdpappa). Efter frukosten lekte barnen lite och sen åkte vi alla iväg till Longwood där Riley fick bestämma vart vi skulle gå eftersom jag inte är så mycket med henne.Vid elva började vi gå tillbaka mot bilen och sen körde jag till Ruby's där vi åt lunch och delade på en milkshake till efterrätt. Sedan skjutsade jag barnen till King of Prussia där deras mormor hämtade upp dem för helgen. Med andra ord har jag huset för mig själv nu i helgen vilket faktiskt är skönt, kan gå omkring som jag vill i lugn och ro. Att bo hos en "främmande" familj är ibland påfrestande även om de är öppna och vänliga mot mig. Det kan vara småsaker som att bara vilja göra som man själv vill... Att till exempel strunta i att plocka undan disken efter sig en dag och tänka att; jag gör det imorgon istället eller att dricka mjölk direkt ur mjölkpaketet...
 
 
 
 
 
Tog lite kort på tjejerna i Longwood. Planen är att ta en av dessa och göra något till morsdag åt min värdmamma. Tips på vilken bild jag ska välja?
 
 
 
 
Longwoos gardens
 
 
Ruby's
 
 
 
Min mat och en jordgubbsshake som jag och barnen delade på =)
 
 


Kommentarer
mia johansson

Helt klart det kortet när de kommer springande.

2013-04-28 @ 14:52:45
URL: http://carolinaelisabeth.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0