Good bye party

I lördags kväll efter att jag kommit hem från DC åkte jag och Milena till Downingtown för ett good bye party för Dell, en nu fd Au Pair från vår gata. Det var en hejdå-fest för honom redan förra veckan hemma hos hans värdmamma men den här innehöll mer alkohol och var hemma hos några av hans amerikanska vänner. Varken jag eller Milena var supersugna på festen då den inte riktigt kändes som vår stil men vi gillar Dell och ville ju säga hej då till honom. Festen var även ungefär som vi föreställt oss, i en liten trång lägenhet som kan beskrivas som allt annat än trevlig och ren och som var full med fullt folk... Så festen var väl inte allt för mycket att hurra för men det är väl alltid lite kul att vara nykter och se hur folk gör saker som de kommer ångra dagen efter, i bättre förstånd...
 
Det var även stor skillnad mellan West Chester och Downingtown även om de ligger väldigt nära varandra. West Chester är en stad med rikt folk medan min uppfattning av Downingtown är att det är betydligt fattigare. Husen och lägenheterna här ser betydligt sämre ut och när vi skulle parkera bilen ville vi inte parkera riktigt vart som helst. Downingtown är verkligen inte ett område där jag skule vilja gå omkring själv medan West Chester känns mer säkert.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0