Förmiddag med min värdfamiljen

Idag vaknade jag och gick upp efter ungefär 4-5 timmars sömn efter gårdagens utekväll. Gymmet stod på schemat med min värdmamma. En intensiv H.I.T-klass med en galen tränare...
 
Efter gymmet åkte jag iväg med värdfamiljen till olika trädgårdsaffärer och kollade på blommor, krukor och utemöbler till deras uteplats. Det första stället vi var på var en trädgård med massor av olika blommor till salu, krukor etc. Det fanns även en fin restaurang där och när vi var där så gjordes det iordning för ett bröllop i en gammal mysig lokal. Det fanns även andra aktiviteter på trädgården, man kunde rösta på sitt favoritblomsterarrangemang i kruka, det fanns smakprovning av olika pajer och någon jucie och en man som spelade livemusik. Härligt ställe helt enkelt!
 
Vi åt även lunch på ett tacoställe, Caolforna Tortilla. Det var kanongott och på restaurangen fanns det en Wall of flame med olika starksåser som man fick ta av till sin mat. De såldes även på restaurangen så det är ett smidigt sätt att sälja starksåser på =)
 
 
Underbar dukning och lokal för bröllop
 
 
Vem skulle inte vilja ha sin bröllopsmiddag här?
 
 
Denna fick min röst, man röstade med en kruka jord som man fick hälla i hinken som stod brevid sin favorit
 
 
 
Två andra fina arrangenmang =)
 
 
Svenska disktrasor är inte billiga i USA...
 
 
Californa Tortilla
 
 
Supergod tacosallad med kyckling och olika starksåser, en del från Wall of flame =)
 
 
Wall of flame =)
 
 
Mina söta och goa värdbarn mumsar på sina efterrätter från tacorestaurangen
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
mia johansson

Jag kan skicka ett gäng Wettextrasor så kan du tjäna lite pengar, om nu posten fungerar, kom påskkortet fram?

Svar: Ja det gjorde det, tack så mycket mamma =) Trodde att jag sa det men glömde visst bort det :P
Carolina Franck Olsson

2013-04-14 @ 13:49:23
URL: http://carolinaelisabeth.blogg.se
Eva

Tänkte detsamma vill du ha ett gäng disktrasor att dryga ut ekonomin med?

Kram

Svar: Det kan ju kanske bli en affärsidé, bli rik på disktrasor i USA :P
Carolina Franck Olsson

2013-04-14 @ 14:57:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0