En till Playdate i Longwood Garden

Idag tog jag med mig Ella och Pagie för en till playdate i Longwood Garden där vi mötte upp två andra Au Pairer och barn. Vi hade kul tillsammans och idag var det även så varmt så att vi dessutom kunde vara ute. Både Ella och Pagie hade väldigt kul tillsammans, lekte med vatten och sprang omrking och lekte. Det enda svåra är naturligtvis när de springer åt olika håll eller olika snabbt.
 
Senare på dagen åkte jag iväg med tjejerna på deras danslektion och detta är nog den del av mitt Au Pairjobb som jag tycker är absolut tråkigast. Jag tar med mig de två yngsta tjejerna och hämtar sedan upp den äldsta och åker till deras dansstudio. Först är det Pagies tur och sedan Rileys tur och strax innan jag slutar kommer min värdpappa dit och byter av mig. Det som är svårt med denna bit är att se till att den minsta tjejen inte är allt för uttråkad, går in i rum där hon inte får (supernyfiken tjej med stark vilja) eller försöker ta leksaker från de andra barnen. Förutom mig sitter det även massa mammor där (en del fina hemmafruar) och diskuterar, idag var samtalsämnet madrasser... och jag kan väl inte påstå att de flesta av dem ligger på min topplista över personen jag gillar här... Men som tur är det är det en dag i veckan och min hela min värdfamilj ligger högt på topplistan (som om den fanns hade varit delad av många goa människor här) ;)
 
Longwood Garden var iaf fortfarande bra och får toppbetyg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0