Cherry Creek

Området där jag bor heter Cherry Creek och jag bor på Cherry Farm Lane som är som en stor gata runt i hela området där det går upp några mindre gator ifrån. Det är ett fint och mysigt område med fina hus som däremot är väldigt lika varandra både ut- och invändigt. Som jag har fortstått det beställer man en hus och sedan kan man välja lite som man vill, hur man vill ha det men det finns någon slags gemensam grund eller inte hur många valmöjligheter som helst (även om valmöjligheterna är många...).
 
Området är i alla fall som sagt fint med små grönområden (eller som de kallar det forest), små vattendrag, fina trottoarer och hyrd personal som klipper gräset, sopar o.s.v. För att bo här måste man då betala en avigft för att som jag förstår det få den servicen men även om någon rammlar och slår sig på trottoaren utanför enss hus så är det inte familjen som måste betala för det...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Cherry Creek, området där jag bor! (På önskemål av familjen lägger jag inte upp bilder på deras hus!)
 
 
Mittemot där jag bor ligger det en golfbana... Svänger man höger kommer man efter ca 10-15 minuter till mina värdtjejers skola och svänger man höger är man inom 2 minuter uppe vid Starbucks, några restauranger, några andra affärer, en frisörsalong och Giant, en mataffär.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0