Äntligen helg

Äntligen är det helg vilket är extra skönt eftersom jag fortfarande är förkyld. Dagen idag har iaf varit bättre än gårdagen eftersom mitt minsta värdbarn iaf mått bättre. Tog Ella och Paige till Longwood där vi tog en liten promenad inomhus innan vi åkte tillbaka hem och åt lunch. Sedan la jag Ella för en nap medan jag och Paige pärlade pärlplattor som vi sedan strök och senare hängde upp i taket i barnens stora lekrum nere i källaren. Efter pärlandet tog Paige en rest medan jag åt min lunch och sen åkte vi alla tre iväg till ett Frozen Yoghurt-ställe, Sweet Frog. Det stället får fler pluspoäng eftersom de hade små minibägare (typ som ketchupbägarna på Mc Donald's) för att kunna smaka innan man köpte. Det finns många goda smaker här några favoriter är choklad (naturligtvis), cookie, cake batter, peanut butter och cheesecake. På andra ställen har jag även gillat vaniljen och en tranbärssorbet.
 
Efter jobbdagen åt jag sushi med min värdfamilj och det var faktiskt helt okej. Smakade två bitar, en med avokado och en med räkor. Fanns även med tonfisk men det vågade jag mig inte på att smaka. Till efterrätt åkte vi iväg Dairy Queen (amerikansk glass och snabbmatskedja) där jag vadle en Strawberry Chessquake blizzard. Så blev ännu mer glass den dagen men kan trösta mig med att det första alternativet iaf är lite bättre...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0